Veelgestelde vragen

Hier vind je een verzameling van vaker gestelde vragen. Heb je een vraag die hier niet bij staat? Je kunt ons altijd een e-mail sturen op het mailadres: info@escape-xperience.nl, dan helpen we je graag verder.

Algemene vragen

Is een Escape Xperience ook leuk voor kinderen?

Een Escape Xperience is leuk voor kinderen, wanneer zij:

  • Hun aandacht 1,5 tot 2 uur bij een spel kunnen houden
  • Bereid zijn 1,5 tot 2 uur te wandelen
  • Goed kunnen lezen, tellen en rekenen

Over het algemeen vanaf ongeveer 10 jaar.

Wij zijn met 5 of meer personen, kunnen wij toch als één team spelen?

Ons advies is om met teams van maximaal 4 personen te spelen omdat het op die manier het leukst is: iedereen is dan betrokken bij het spel. Maar het is niet onmogelijk om met grotere teams te spelen. Jullie kiezen!

Wij zijn met een grotere groep en spelen met meerdere teams. Hoe werkt dat?

Boek de Xperience per team waarmee je gaat spelen. Stel dat je met 3 teams wilt gaan spelen, dan boek je dus 3 keer.

Jullie krijgen in dat geval 3 verschillende inlogcodes. Van ieder team download één lid de app op de telefoon en logt in met één van de inlogcodes.
Ga vervolgens van start met steeds 2 á 3 minuten tussen de teams, zodat je niet tegelijk bij dezelfde vragen staat. 

Hoeveel speeltijd hebben we?

Voor de meeste spellen is het doel om het einde binnen 2 uur te halen.
Uitzondering hierop is onze Xperience in Maastricht, waarbij het doel binnen 2,5 uur is.

Er is in totaal 4 uur speeltijd. Het is niet mogelijk het spel te pauzeren.

Hoelang blijft mijn inlogcode geldig?

De inlogcodes zijn geldig tot maximaal 3 maanden na de aangegeven speeldatum.

Wat kost een Escape Xperience?

Een Escape Xperience kost €25 per team van 1 tot 4 personen.

Voor grote groepen en bedrijven gelden er andere tarieven en zijn er tegen een meerprijs aanvullende opties beschikbaar. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar onze pagina voor grote groepen en bedrijven.

Stuur ons een bericht, dan nemen we contact met je op om de mogelijkheden te bespreken!

Welke betalingsmethodes accepteren jullie?

We accepteren de volgende betalingsmethodes:

  • iDeal
  • Credit Card
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Belfius Direct Net
  • Bancontact
Ik heb na mijn boeking geen startinstructies en inloggegevens ontvangen!

Check als eerste je spam/ongewenste mail! Heb je na 10 minuten nog steeds geen mail ontvangen? Neem dan per mail contact met ons op via ons e-mailadres: info@escape-xperience.nl. Dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk alsnog de inloggegevens krijgt. We zijn dagelijks beschikbaar en reageren binnen 20 minuten! 

Voorbereiding op de Xperience

Welke app heb ik nodig om de Xperience te kunnen spelen?

Ga naar de app store op je telefoon of  download de Loquiz app via een van onderstaande links:
Google Play (Android)
Apple App Store (iOS)

Let erop dat je bij de eerste keer openen van de app Loquiz toestemming geeft om:

  • Je locatie te bepalen
  • Gebruik te maken van de camera

Als je deze toestemming niet geeft, zal de app niet goed werken en kun je de Escape Xperience niet goed spelen.

Wanneer kan ik beginnen?

Nadat je hebt geboekt kan je op ieder moment starten. Speel de Escape Xperience overdag, of in de avond voor de zon ondergaat.

Kan ik thuis vast inloggen?

Je kan thuis vast inloggen en het spel openen. Let wel op dat je niet doorklikt na de introductietekst. Wanneer je de teamnaam opgeeft en het spel start, begint je tijd te lopen!

Vragen tijdens het spelen van de Xperience

Wat is de bedoeling? Hoe speel ik de Xperience?

Het opstarten van de Xperience

  1. Start de app Loquiz.
  2. Log in met de inloggegevens uit de e-mail met de startinstructies.
  3. Lees het verhaal en de tips en druk op "Oke".
  4. Bedenk een teamnaam en geef aan wie het spel spelen. Druk op "Oke" om het spel te starten.
    Dit is het moment waarop jullie speeltijd begint te lopen!

Het spelen van de Xperience

  1. Ga naar de startlocatie, aangegeven met een Escape Xperience-Pin op de kaart. Mogelijk moet je uitzoomen om de pin te zien.
  2. Zodra je op de aangegeven locatie aankomt, krijg je informatie en een puzzel of een raadsel. Gebruik eventueel de hint om het juiste antwoord te vinden.
  3. Voer het antwoord in en druk op "Oke"
  4. Kijk op de kaart waar de volgende Escape Xperience-pin staat en loop er heen. Je krijgt de volgende vraag.
  5. Ga op deze manier door totdat je bij de laatste vraag bent aangekomen. Gebruik de hints die je tijdens het spel hebt verzameld om de eindlocatie te vinden en loop er heen om de missie af te ronden.

Mis je teveel hints? Beantwoord dan de bonusvraag om alle hints alsnog vrij te spelen.

De app werkt niet goed! Wat moet ik doen?

Controleer of je de laatste versie van iOS of Android hebt geinstalleerd.
Controleer of je de laatste versie van de Loquiz app hebt geinstalleerd.
Je kan het spel ook op de telefoon van een van de andere teamleden spelen. Dit is vaak de makkelijkste en snelste optie om problemen te verhelpen:

  • Verlaat het spel in de app
  • Download de app of de telefoon van een van de andere teamleden
  • Log in met dezelfde inloggegevens
  • Wanneer je een teamnaam moet kiezen, klik je direct daaronder op ‘or resume with existing team’
  • Vervolg het spel
Mijn batterij is bijna leeg en het spel is nog niet klaar! Wat moet ik doen?

Speel het spel bij voorkeur op de telefoon van de speler met de meeste accuduur. Wanneer je batterij leeg is:

  • Verlaat het spel in de app
  • Download de app of de telefoon van een van de andere teamleden
  • Log in met dezelfde inloggegevens
  • Wanneer je een teamnaam moet kiezen, klik je direct daaronder op ‘or resume with existing team’
  • Vervolg het spel